نخست ... 56789 آخرین
  1. #71
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    درودبرشما-هواکشیدن مثل بازشدن دریچه گازتقریبا دورموتوررابالامیبردونه پایین،ولی باکف کنترل کنید ضرری ندارد.پیروزباشید.


    سلام
    علاوه بر مواردي كه سهيل عزيز فرمودند
    در مدل هاي 84 مپ سنسور به كله خرگوشي معروفه ، و روي سيني رادياتور بالاي رادياتور نزديك رله دوبل ، سمت چپ قرار داره ، ببينيد شيلنگش كه به مانيفولد ميره در نيومده يا ترك نخورده ، يا حتي سوكتش در نيومده


    متشکرم از عزیزان سهیل و میلاد. استپر و مپ سنسور نو گذاشتم. مپ خرگوشی جنس خوب گیر نیاوردم و تعمیرکار از نوع کوچک شیلنگ خور که فقط جای یک پیچ داره که به سینی رادیات پیچ میشه و از جنس کروز نصب کرد. شیلنگش نو گذاشتم. ضمنا"وایر شمع و شمعها نو کذاشتم.


    درود بر دوستان
    چند وقتیه که بنده هم با این مشکل گاز هرز خوردن مواجه شدم
    ماشین ای اف مدل ۹۳ دریچه گاز سیمی هست
    استپر و سنسور موقعیت دریچه گاز هر دو تعویض شدن.
    ماشین دور موتورش روی ۱.۵ میمونه و به محض توقف کامل. دور موتور روی حالت نرمال ۷۰۰ میاد
    حتی اگه ماشین خلاص در سرازیری شروع به حرکت کنه باز دور‌موتور میره بالای ۱.۵ و به محض توقف کامل برمیگره سر جاش
    موقع تعویض سنسور دریچه گاز ای سی یو رو ریست کردم ولی بعد از تعویض استپر چون دیاگ در دسترس نبود فقط سر باطری رو یک ساعت در اوردم.
    استاتید نظرتون چیه؟


    بادرود-برای معرفی استپر کافی است سوئیچ خودرو را ۳ بار باز و بسته کنید و بعد از معرفی استپر ECU خودرو را ریست کنید. ایراد سیم و پدال و دریچه گازرابررسی نمایید.
    مپ سنسور(سنسور فشار هوای ورودی)راتمیزویامحکم کنید.سیستم ورودی هوا و منیفولد ( نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز )راچک نمایید.سنسور دور موتورودرنهایت
    ECU موتور ( ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود).اگرتازگی کارواش ویاموتورشویی انجام داده ایدمدتی تامل کنیدوجایی رادستکاری نکنید.پیروزباشید.


    نظرتون در مورد این ایراد که به محض توقف ماشین این مشکل پیش میاد چیه؟با این مشکل زیاد مواجه شدم ولی این ایراد که فقط در‌حال حرکت این دور موتور بالا میره برام جای سواله
    اضافه کنم که در دنده بودن یا نبودن ماشین اهمیتی نداره،کلاچ گرفتن یا نگرفتن تفاوتی ایجاد نمیکنه. صرفا پس از شروع حرکت (حتی با هل دادن ) دور موتور بالا رفته و با توقف، دور موتور به حالت نرمال برمیگرده


    ماشین من هم همینطوره ، به محض خلاص کردن و سرعت گرفتن تا ده کیلومتر دور موتور 200 تا میاد بالا و وقتی ایست کامل میکنم میاد پایین .
    تازه با پدال ترمز گرفتن و ول کردن هم بالا و پایین میشه . به نظرم تمام این کارها برای افزایش فشار بوستر ترمز هست .


    مشکل 200 تا نیست، اون 200 تا برای فشار هیدرولیک در هنگام حرکت دادن فرمان و ترمز گرفتن بالا پایین میشه و طبیعیه،
    دور موتور ماشین بنده با حرکت کردن به بالاتر از 1.5 میرسه و همونجا میمونه



    با سلام خدمت دوستان و اقا سهیل
    یه سوال داشتم .من چند روز پیش شمعهام رو باز کردم برا چک و سر شمعها رو تمیز کردم روز اول خیلی شتابش خوب شده بود ولی دیروز تا حالا مثل حالتی شده که انگار تایم دریچه گاز ریخته بهم وقتی پدال گاز رو فشار میدم طول میکشه که گاز بخوره و شتابم بشدت افت کرده ولی مشکل گپ ندارم .شمعهام ایکیوم دو پلاتینه کد 42 هست و خیلی ازش راضیم .آیا برا دو پلاتینه فیلر 0.85 دقیق برای هر دو پلاتین شمع برا EF7 بنزینی مناسبه یا زیاد هست؟
    اگه سرباطری رو 10 دقیقه بردارم بعدش چند بار سوییچ رو باز و بسته کنم درست میشه ؟


    درودبرشما-مشکل مهمی نبایدباشدزیرادیروزکاملارض ایت داشتیدواشکال ازخودشمعهانیست.موردی که بنظرم میرسدبرق یکی ازشمعهاضعیف شده وتقریبا3کارمیکند.
    امکان داردمدادی یکی ازشمعهاراخوب جانزده باشیدکه بعداز24ساعت فنرش جداشده باشد.سوکت کوئلهاراهم بازدیدنمایید.مهره سرشمعهارانیزکاملامحکم کنید.
    در2پلاتینه ،جرقه فیلرکمترویاخنکترراانتخاب میکندوبعدازگرم شدن این کنتاکت بطوراتومات میرودروی کنتاکت بعدی،بافرسایش فیلرکمترهم بمرورزمان میرود روی فیلردوم-
    اتصالات باتری وکابل منفی بدنه رانیزبازدیدنمایید.



  2. # ADS
    مشکلات دریچه گاز ، سنسورها و استپر سمند موتور EF7 - XU7
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #72
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987


    سلام خدمت دوستان عزیز...یه مشکلیه چند وقته بد رو اعصابه به نظر شما از چیه و چیکار میشه کرد..؟مشکل این که بعضا گاز رو دور موتور بالا گیر میکنه حدود ۳۰۰۰ مثلا گیر میکنه آروم شروع میکنه به پایین اومدن بعضا میبینی پایینم نمیاد تا اینکه با یه فشار پدال گاز یا خود ب خود درست میشه و میاد رو دور آرام ۸۵۰ و اینکه احساسم به اینه که وقتی ماشین سرده و یه چند ساعتیه استارت نخورده و بعد زدن استارت تا گرم شدن خوب ماشین این گیر کردنا هست و بیشتر موقع تخته کردن پدال بوجود میاد البته بگم که سر همین مشکل هفته پیش بردم تعمیر گاه طرف گفت این گیر کردنا دور موتور از استپره و اونو عوض کرده و دریچه گاز و اینا شست و شو داد بعد این بهتر شددد چون مثلا قبلنا یه سری استارت زدم زورکی روشن شد ولی دور آرام و نگه نمیداشت و خاموش میشد اینا رفع شد ولی این گاز خوردن و گیر کردن دور موتور هنوو کامل رفع نشده امرو میخواستم مطمئن شم که درست شده یا نه تخته که کردم تا ۴۰۰۰ حدودا دیدم دور پایین نیومد و گیر کرد رو۳۰۰۰(البته حالت خلاص )ولی خب یه چند دقیقه گذشت باز تخته کردم چند دفعه ولی گیر نداشت این بار و میومد راحت رو دور آروم !! به نظر شما از چی میتونه باشه این بگیر نگیر هاا؟از سنسور دریچه گاز میتونه؟؟یا خود دریچه گاز در اثر سرما مثلا گیر داره و گیر میکنه یا ای سی یو..اگر راهی قطعی راه حلی بگین واقعا ممنونتون میشم..رو اعصاب ترین قسمتشم اینه که ببری تعمیرگاه هزینه کنی تا مثلا رفع شه راحت شی ولی بعدش میبینی نه باز همون مشکل پا برجاست و طرف الکی قطعه عوض کرده برات(استپر)


    درودبرشما-اگردریچه برقی هست،سنسوربالای پدال کلاچ رابررسی کنیدواگردریچه سیمی هست وکارکردبالای70تا80هزارکیلوم تر،علاوه براستپربایدمجاری ورودی وخروجی استپرباضافه کانال تی مپ راتمیزکنید.
    مورددیگرلَقی سنسوردورموتور روی فلایویل و واشربندی آنراهم بازدیدنمایید.مورد دیگر هواکشیدن منیفولدهواراکنترل کنید.


    ۹۹ درصد از خارج شدن ابندی پولی دریچه گاز وقتی پات از رو گاز ور میدارین دریچه گاز از کناره پولی هوا میکشه و دور موتور گیر میکنه دریچه گاز باز کنین بگیرینش تو نور نباید از کناره هاش نوری رد بشه رد شد ابندی خارج شده


    ممنون از راهنمایی شما ماشین مدل ۹۱ و دریچه گاز سیمی است و کارکرد ۵۰هزار تاست همش و اینکه من جایی که بردم استپ را برام عوض کرد کل دریچه گاز رو هم دراورد و سرویس کرد و شست و شو داد البته دقت نکردم داخل مجاری وروردی استپر و تمیز کرد یا نه ولی دیدم که داخل پولکی و داشت اسپری میکرد..امکان داره از کثیفی خود سوراخ استپ باشه ؟اگه منیفولد هم هوا بکشه نباید همیشه دور موتورم بالا بمونه؟ولی اینطور نیست که وقتی پدال گاز زیاد و فشرده میکنم این گیر دور موتور اتفاق میفته بعضا هم اتفاق نمیفته دیگه!!(احساس میکنم بعد گرم شدن خووب ماشین)
    ممنون از پاسختون فقط اینکه وقتی این پولکی بعد از ۵۰ هزار کارکرد اگه از آببندی خارج شده باشه!!همیشه باید این گیر کردن دور موتور اتفاق بیفته نه؟چون برا من همیشه نیست...از فنر برگشت دریچه میتونه باشه ؟که باعث میشه دریچه باز بمونه بعضی موقع ها؟




    درودبرشما-ماشین شماخیلی دیر به دیر روشن میشودوکم کارکردمی باشد.بنظرم تمام قطعات تعویضی سالم بوده اند.مواردی راکه من به توصیه های دوستان اضافه میکنم:1-برداشتن بست منفی باتری برای10دقیقه 2-آپدیتECU -موتورراهیچوقت کارواش نکنید.مواردغیرمرتبط:تعویض فیلتربنزین راانجام دهید.پیروزباشید.


    از اونم میشه هر چیزی باعث بشه دریچه گاز درست عمل نکنه و یا دیر عمل کنه..استپر و سنسور دریچه گاز ولی واسه خودم تنها وقتی دور موتور گیر میکرد هوا میکشید تو بقیه موارد فقط گاز خوردن داشت
    دریچه گاز تمیز کردن نمیخاد به نظره من خودم دوبار تمیز کردم دفعه دوم همین اتفاق افتاد موقع دنده عوض کردن یا وقتی خلاص بود دور موتور از ۲۰۰۰ که بالاتر میرفت مکس میکرد و بعد میومد پایین که دریچه گاز باز کردم دیدم کنارهاش خورده شده..
    وقتی این اتفاق میفته استپر اصلاحش میکنه هوا رد میشه ماشین گاژ میخوره استپر مسیر خودش یکم بیشتر میبنده تا دور موتور اصلاح بشه..و دور موتور بعد از مکس ۳ تا ۴ ثانیه ای برمیگرده..


    برای تمیز کردن دریچه گاز باید از منیفولد جداش کرد یا رو منیفولد میشه تمیزش کرد؟
    راهی هست که خود منیفولد رو هم بشه تمیز کرد؟
    پشت درچه گاز هم دودی میشه اونورشم باید تمیز کرد؟
    دریچه گازم برقی استپر نداره!


    بادرود-نیازی به جداکردن ازمنیفولدنیست مگرماشین دارای کارکردبالای 200هزار کیلومترباشد و بهترهست منیفولدرادراین حالت جداازموتوربشوییدزیرا تمام ذرات
    چسبیده به منیفولدمیتوانندروی سوپاپهاوپیستون ودرون کاتالیزور رسوب کنند.


    زمان پاشش سوخت تو موتورهای 1800 سمند مدلx7چند باید باشه؟
    دیروز دیاگ زدم 6 بود



  4. #73
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سوزنها بسته به مشکی -نارنجی ویا آبی دارای حجم پاشش استاندارد در3/5بارفشارریل سوخت بین120-157و135ccمتغیرهستند.زمانهای سایپا برابرزیرهست:


    ایرانخودرو هم پیدانکردم.ولی مقاومت سوزن مخروطی بین 12.5 تا 17.5 اهم است که ازاین طریق هم میشودتست کرد.


    من 4تا انژکتور استوک گرفتم که فروشنده گفت روی موتور مگان بسته میشن. 20تومن هم گرونتر از دیگر انژکتورها بود.رنگش هم نارنجیه.البته گفت تا 1هفته روی ماشینت باشه اگه خوب نبود بیار عوضشون کنم. امروز هم باش 100کیلومتر تو جاده با سرعت 100رانندگی کردم و دقیقا8.5 لیتر مصرف کرد.
    حالا بنظرتون از بین مشکی و نارنجی و آبی کدومش بهتره و مصرف راپایینتر میاره؟
    مشکل دوم اینکه اگزوز ماشین از دیروز تا امروز هم مثل قبلا سیاه میشه و دوده میگیره و بوی دود هنوز تو اتاق ماشین میاد. مشکلش از کجا میتونه باشه


    درودبرشما-کیفیت انژکتورهای مگان خیلی خوب هست ولی بالاترین حجم(157cc)باعث مصرف زیادهست.اگرمصرف کمترمیخواهید،حجم135ccمیتوان مصرف شماراتا7.5
    درجاده پایین بیاورد.
    مشکل دودازخام سوزی وزیادبودن پالس پاشش هست،ابتداانژکتورمناسب راانتخاب وسپس بادیاگ بهترین زمان پاشش را آپدیت کنید.اگرمدل83کاتالیزورداشت وبرداشته ایدویا بیش از150هزارکیلومترکارکرد داردنیز،تعویض نمایید.انباره های مستعمل نیزبه این حالت کمک میکنند.انژکتورهارابابنزین اکتان95(سوپر)آزمایش وآپدیت کنید.فیلرشمع ها رابین85.تا9.تنظیم کنید.نظرسایرعزیزان کاربررانیز لحاظ نمایید.پیروزباشید.


    با سپاس از شما.انژکتور زانتیایی داشت که 20تومن ارزونتر بود. بنظر شما انژکتور زانتیایی حجم 135 سی سی هست؟مشکی یا آبی بخرم؟
    متاسفانه ecuماشین بنده قدیمی هستش و به گفته کسی که دیاگ زد این ecu قابلیت آپدیت را ندارد.
    کاتالیزور را هم برداشتم


    بادرود-نظرمن آبی و135ccهست تاهم مصرف پایین بیایدوهم دوده هاکمتربشوند.اگربرایتان مقدورهست،کاتالیزور راهم نصب کنید.پیروزباشید.


    ممنونم از راهنماییهای بسیار خوبتون که همیشه به بهترین شکل راهنمایی میکنید.
    پس آبی میخرم. فقط از کجا بفهمم 135 سی سی هستش؟چون اکثر فروشنده ها نمیدونن و اطلاعی ندارن.


    تجربه آقای قوامی باxu7مدل83روی405 راپیشنهادمیکنم مطالعه فرمایید:


    با سلام خدمت t51عزیز.
    همانطور که فرمودید انژکتورهای مگان را تعویض کردم و انژکتور زانتیایی تک سوراخ گذاشتم. پاشش سوخت الان شده 3.5 تا 4 و خیلی عالیه الان دیگه دود سیاه از اگزوز نمیاد اما هنوز بوی بد از اگزوز خارج میشه و شدتش زیاده که داخل اتاق ماشین بوش میاد. با دیاگ هم تمام سنسورها چک شد که عالی بودن.
    الان دیگه مطمئنم از انژکتور نیست.
    حالا شما چه پیشنهاد میکنید؟
    اینو هم بگم موتور تو این 13 سال باز نشده فقط 3ماه پیش واشر ترسوند که سرسیلندر باز شد. البته حدود1ساله بوی بد اگزوز میاد.


    درودبرشما- الان بایدکاتالیزوررابرگردانیدس رجای خودش تااین بوی مزاحم حذف شود.ازسلامتی سنسوراکسیژن توسط دیاگ اطمینان حاصل فرمایید.پیروزباشید.


    سنسور اکسیژن را که چک کرد گفت خوبه چون وقتی گاز میدادم اعداد سنسور اکسیژن هم تغییر میکرد. خلاصه گفت خیالت راحت باشه سنسور اکسیژنت سالمه.
    کاتالیزور را هم 7سال پیش برداشتم و این بوی بد را نمیداد.الان حدود 1ساله این بو میاد.بعید میدونم از کاتالیزور باشه.
    بنظر شما شیم گیری نیاز نداره؟



  5. #74
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    بادرود-بعدازتعویض واشرحتماشیمگیری وفیلرگیری انجام شده است.کاهش تکثیر گازهای آلاینده از جمله مواردی میباشد که با انجام درست فیلرگیری حاصل می گردد.


    تمام مکانیکها که واشرسرسیلندر عوض میکنن شیم گیری میکنند؟
    آخه صدار شرشر اسبکها زیاد میاد؟دلیل این صدا چیه؟


    بادرود-اگرباگرم شدن موتورکاملا بیصدامیشودمشکلی ندارد.برای اطمینان خاطرمیتوانیدمجددا شیم وفیلرهاراتنظیم نمایید.پیروزباشید.


    باگرم شدن موتور هم صدا را دارد.


    با سلام و درود
    اقا سهیل با سرد شدن شدید هوا اول صبح استارت که میزنم حدود دو دقیقه بعد که شروع به حرکت میکنم سر دور برگردون پامو که رو کلاچ و ترمز میزارم دور موتور افت شدیدی رو به خاموش شدن میکنه ولی به محض گرم شدن هیچ مشکلی ندارم. به نظرتون استپر مشکلی داره تو سرما..؟ کیلومترم 17650 هست و تو کیلومتر 14600 یکم دریچه گاز رو با اسپری شتشو دادم.


    درودبرشما-بابنزین سوپر وتعویض بموقع فیلترهواکه شماانجام میدهیدبنظربعیدمی آید.ابتدابست منفی باتری را10دقیقه برداریدواگرفرقی نکرد،بدون بازکردن استپر ،مجرای ورودی وخروجی استپرراباگوش پاک کن واسپری انژکتورشوی،تمیزنمایید.است رفابریک باهمین روال نگهداری و تعمیر،بسیارکارخواهد داد. ترجیحابایک ولتمتر،برق روشن باتری راکنترل بنماییدکه14.2تا14.5ولت باشد.تسمه کولرهم شُل نباشد.شمع 2پلاتین هم دیرترگرم میشود.پیروزباشید.


    متشکر و ممنون. خودمم تعجب کردم. حتما موارد رو چک میکنم


    سلام
    امروز فرصتی دست داد که دستی به استپر و دریچه گاز بکشم.
    یکعدد اسپری انژکتور شور مارک ستاره مصرف شد.
    استپر موتور به شدت کثیف بود.
    به قدری که با اسپری کردن تمیز نمیشد و مجبور به استفاده از دستمال شدم.

    استارت اول طولانی شد و روشن شد
    بدون باکس فیلتر هوا روشنش کردم و چنتا گاز دادم مقدار کمی دوده از اگزوز خارج شد و تمام.

    دور درجا، ثابت و نرماله.


    سلام دوست عزیز
    میشه بگید اسپری انژکتور شور چطوری استفاده کردید؟یعنی انژکتورها رو باز کردید؟


    سلام
    از اسپری برای پاک سازی دریچه گاز و استپر موتور استفاده کردم.
    این اسپری به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا و خشک شدن سریع گزینه مناسبی برای شتشوی قطعات و اتصالات هستش.



  6. #75
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    اساتید گرامی سمند ef7 بنزینی مدل 96 دریچه گازش سیمی هست یا برقی ؟


    بادرود-99%سیمی هستند.یک مورداستثناهم مشاهده میشود.ازآنطرف اکثرپایه گازسوزهاهم برقی هستند.پیروزباشید.


    سلام دوستان
    405 مدل 90 ecu bosch بدون هیچ مشکلی استارت میخوره و همه چی خوبه هیچ نوسانی نداره بعد یه نیم ساعت که باهاش رانندگی میکنم دور موتور از یک پایین نمیاد ووقتی وایمیستم دور موتور نوسان میکنه . احساس میکنم این مشکل با گرم شدن موتور ارتباط داره چون یه مدت که خاموش میمونه استارت که میزنم دور موتور مشکلی نداره. نظر و راهنمایی دوستان رو میخواستم بدونم
    ممنون


    سلام
    دو تا سوال داشتم:
    1. نحوه تمیز کردن استپر به چه صورت میباشد؟
    2. شستن دریچه گاز سیمی به چه نحویه؟


    بادرود-بازی کردن دور موتور 90 در صد مربوط به استپر موتورهست. شما هر دفعه که استپر موتور رو تعویض کردید کد خطا رو هم پاک کنید. بستن استپر با مارکهای مختلف کدهای مختلفی رو در ئی سی یو ثبت میکنه و ممکنه با هم تداخل داشته باشند بهتره کدهای خطا رو پاک کنید ( با قطع کردن کابل منفی باطری) و بعد عملکرد استپر رو بررسی کنید.


    به نظرتون اگه از استپر هست منطقی نیست که این مشکل باید همیشه باشه در حالی که واسه من تا نیم ساعت اول رانندگی دور موتور اصلا مشکلی نداره بعد از رانندگی زیاد این مشکل ایجاد میشه و فرداش که موتور سرده و استارت میزنم هیچ ایرادی نداره


    سلام دوست عزیز
    ۱_بست منفی باطری جدا شود.استپر توسط دوپیچ به دریچه گاز متصل میباشد .باز کنیدو خارج کنید.نشیمنگاه استپر رو با دستمال بدون پرز تمیز کنید و محل قرار گیری استپر هم با گوش پاک کن یا چیزی شبیه ان با دقت تمیز کنید سپس اگر میخاهید محور استپر خارج گردد باید حدود ده مرتبه سویچ باز و بسته شود برای جازدن هم به همین ترنیب میباشد هنگامی که محور خارج میگردد دقت کنید اجزا ان بیرون نریزد هرگز محور را با زور بیرون نکشید.
    ۲_دریچه گاز هم باید پیچ هاش باز کنید و وقتی خارج کردید با بنزین بشورید و سپس کامل خشک کنید و مجدد نصب کنید خیلی ساده هست.
    در اخر هم بست باطری میبندید.ممکن است در استارت اول کمی ماشین دود کند یا ناصاف کار کند که مشکلی ندارد و حل میشود.


    درودبرشما-استپردارای200پله0.04میلی متری هست که برای ECUمقدارولتاژی که میدهدتابرای ساسات ابتدایی دورموتورراتنظیم کندبارفتاراستپرهامیزان مقدارجابجایی موتورپله ای دارای تفاوت می باشد.معمولااگرخطایی درسیستم باشدروی ولتاژارسالی به استپرتاثیرمیگذاردواین تاثیرالزامارفتارخطی یکسان عملگردرتمام مراحل نمی باشد.ساده ترین روش ،آزمایش حذف خطاست وموارددیگری نیزوجودداردکه مثلا عدم کارایی سنسوردمادرارسال اطلاعات دمای موتوربهECUویا گذشت زمان زیادازآپدیت ECUهم میتواندتاثیرداشته باشد.بادیاگ میتوانیدازعملکردصحیح سیستم آگاهی یابید.پیروزباشید.
    پ.ن:سنسورمپ هم میتوانددرنامیزانی ارسال اطلاعات خلامنیفولدتاثیربگذاردویا باگرم شدن موتوردچارمشکلی شود.


    سلام دوستان روز بخیر. من سمند xu7مدل 94 دارم. چند وقت بود که دور موتور نوسان داشت که به چند نفر نشون دادم گفتن از استپر هست احتمالا. نوسان بدین صورت که وقتی ماشین درجا کار میکنه همه چی عادی هست ولی وقتی میخوام دنده تعویض کنم موقع گرفتن کلاچ دور موتور بالا میره و بعد پایین میاد. استپر رو دریچه رو تمیز کردم اما باز درست نشد. کسی میدونه علتش از چیه؟؟؟


    بادرود-اگرسیستم دقايق اوليه دور موتور را بالاتر از مقداري كه بايد براي گرم كردن موتور باشد نگه ميدارد،احتمال خرابي سنسور زاويه دريچه گاز هست ، داخلش يه مدار سه حالته دارد كه مقاومت اهمي ايجاد ميكنه تو جنس غير اورجينال اون حساسيت لازم و مقدار درست رو به اي سي يو نميتونه گزارش بدهد .درحالت درجاتغییری درمقاومت اهمی سنسوردریچه وجودنداردولی وقتی کلاچ میگیریدگزارش دقیق مقاومت اهمی سنسوردریچه وهماهنگی بااستپربایددرکسری ازثانیه انجام شود.استپرمنتظردستورECUمی ماند ولی گزارش سنسوردریچه گازبانوسان وتاخیرروبروهست.اگرگارانتی داریدسنسوردریچه راتعویض کنید.اگرندارید،بست منفی باتری را15دقیقه جداکنید.علت عدم مشاهده اشکال قبل ازگرفتن کلاچ هم بخاطراین است که دورموتورتوسط گیربکس باچرخهاهماهنگ است ولی وقتی کلاچ رامیگیرید،ارتباط چرخهاباموتورقطع میشدوهمه چیزبه داده های صحیح به ECUومدیریت آن بازمیگردد.



  7. #76
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987


    با عرض سلام خدمت دوستان و کارشناسان محترم
    بنده ef7 دوگانه مدل 91 دارم که 10 روزه دچار مشکل خطای دریچه گاز شده، صبح وقتی ماشین روشن میکنم همه چیز عادیه حتی کوچکترین لرزشی هم نداره و دور موتور آرام میاد پایین مشکل از اونجا شروع میشه که دمای آب که یکم میاد بالا یه دفه چراغ چک روشن میشه و موتور دچار لرزش شدید میشه وقتی گاز ول میکنم دور موتور میاد تا 500 دوباره برمیگرده بالا گاهی هم خاموش میشه (مانند حالت ساسات) مصرف سوخت به شدت افزایش پیدا میکنه پارامتر پاشش سوخت سوزناش چک کردم 4.8 - 4.9 - 5 در صورتی که در حالت عادی2.8 و داعم خطای درچه گاز میده . دریچه گاز برقیه

    لطفا راهنمایی کنید با تشکر


    درودبرشما-یادمای موتوربدرستی گزارش نمیشودویااینکهECUاحساس میکندکه تخته گازمیرویدزیراپالس پاشش بسیارزیاداست.ازطرفی مشکل سوخت غنی توسط سنسوراکسیژن وECUبرطرف نمیشود.لذابنظرمیرسدیادریچ گاز وانژکتورهاازدستوراتECUتبعی نمیکنندویاسنسوراکسیژن دچارعدم کارایی است.برق خاموش وروشن باتری رااندازه بگیریدو15دقیقه هم بست منفی باتری را جدانمایید.دریچه گازبرقی بسیارگران است ولازم است که قبل از آن ازسلامتی سنسوراکسیژن مطمئن باشید.معمولادرمدلهای91لزوم تقویت سیم برق کوئلهاوجودداردکه ایرادات مشابه رادرگرمای موتوروکولرگیری،کاهش میدهد.پیروزباشید.


    درود بر شما. سنسور کیلومتر هم بررسی بشه.


    سلام ممنون بابت راهنمایی میرم برای تست.

    سیم برق کویلها چطوری تقویت میشه باید چیکار کنم ؟

    با تشکر


    سلام
    برای باز کردن استپر ابتدا باید سنسور دریچه گاز باز بشه؟


    درودبرشما-برای دسترسی آسانتر،خرطومی دریچه گازوباکس فیلترهواراجدانماییدولزومی به بازکردن سنسوردریچه نمی باشد.پیروزباشید.


    سلام
    چند وقتی بود که ماشینو روشن میکردم اول صبح بد کار میکرد. چند ثانیه بعد درست میشد.
    تا اینکه یه روز بعد از استارت و روشن شدن چند ثانیه بد کارکرد و چراغ چک روشن شد و دیگه درست کارکرد. بعد از اون همیشه چراغ چک روشنه و مثل ساعت کار میکنه. (یه بار هم چراغ چک خود به خود خاموش شد و فرداش روشن شد) همون روزای اول بردم دیاگ زدم گفتن از سنسور اکسیژنه ولی معلوم نیست کدومش خرابه . باید دوتاشم عوض بشه (قبل و بعد کاتالیزور). راهی برای درست کردنش یا شناسایی قطعه معیوب ندارید؟


    با سلام
    معمولا تنظیم موتوری ها از تمام سنسور ماشین چند عدد زاپاس دارند و میتونن بصورت موقت عوض کنن تا قطعه معیوب رو پیدا کنن ولی چون حوصله ندارن میگن باید دوتاش عوض بشه.درضمن اگر عیب از کارکرد سنسور باشه با بررسی پارامترهای خروجی سنسور، درون دیاگ و اینکه خودشون میدونن سنسور سالم اعدادش باید چقدر باشه ،به راحتی سنسور معیوب رو شناسایی میکنن.بنظر به تعمیرگاه دیگری مراجعه فرمایید.باتشکر.



  8. #77
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    با سلام.
    من تازگی سمند EF7 پایه گاز سوز صفر مدل ۹۶ مولتی پلکس خریدم.مشکلم اینه که وقتی دنده عوض میکنم بین آن ماشین همینطور گاز میخوره و با مکث دور موتور پایین میاد.انگار گاز گیر کرده باشه. این رو هم بگم که سنسور زير پدال کلاچ نداره توی این مدل حذف شده چکار باید بکنم . کسی جوابی داره لطفا؟


    بادرود-پیامتان رامطالعه نمودم .سیم گاز راتست کنیدبه جایی گیرنباشد ومقداربسیارکمی روغن بزنید.اگردریچه برقی نمی باشداحتمال کمتراستپرواحتمال دیگرنقص قطعه سنسوردریچه گازمی باشد.سنسور دریچه گازی امدادبخواهید که درحالت سلو ولتاژش 0.5 باشد.مدت15دقیقه سیم منفی باتری را جدا کنید.نمدی زیرپدالهارامقداری به زیرصندلی بکشید.درنهایت تعویض کامل دریچه گازمی تواندمشکل راحل کند. پیروزباشید.


    لطفا میزان مکث را بفرمایید چند ثانیه است . تا سه ثانیه عادیست و این دستور از طرف ای سی یو صادر میشود .
    برای راحت جا رفتن دنده ، کاهش افت شتاب در هنگام تعویض دنده ، جلوگیری از کله کردن و ریپ زدن ، افزایش قدرت ترمز و بوستر و خیلی مسایل دیگر این قابلیت به طور عمدی در ای سی یو گنجانده شده .


    سلام دوستان
    بنده یه سمند مدل 96 EF7 دوگانه دارم.
    مشکل اینه که اول حرکت وقتی هوا سرده( کمتر از 12 - 13 درجه) و درست در لحظه ای که موتور می خواد از حالت بنزین بره روی گاز، اگه پشت چراغ قرمز باشم یا ماشین درجا کار کنه ، موتور خاموش می شه.
    مشکل خاصی داره؟
    ممنون


    درودبرشما-یاجرقه ضعیف است ویاانژکتورهای بنزین بموقع قطع نمیکنندویافشارگاز کم هست.فیلرشمعهاراروی7.تنظیم کنید.ولتاژخاموش وروشن باتری رااندازه بگیرید.قطب منفی باتری را15دقیقه بردارید.پیروزباشید.


    با سلام خدمت دوستان
    سیم برق کویلها چطوری تقویت میشه باید چیکار کنم ؟ ef7


    با سلام سنسور پدال کلاچ چک کن احتمالا از جاش بیرون اومده کنار پدال کلاچ


    تقویت کوئل:
    قبل از هرچیزی این رو بگم اگر لحیم کاری بلد نیستید لطفا این کار رو انجام ندید یا اگر دست به اچار نیستید لطفا به خودرو خودتون دست نزنید چون بهش آسیب میرسونید .
    این رو هم اضافه کنم : چه اصلاح باکس و چه تقویت کوئل ، همگی به مرور زمان که ای سی یو یکم تجزیه و تحلیل کنه ، بهتر و منظم تر خودشون رو نشون میدن .
    بنده برای تقویت کوئل و برش باکس ، کلا مبلغ 15 هزار تومان هزینه کردم .
    موارد لازم ، یک شخص دست به آچار و تقریبا نیمه حرفه ای - خودروی سالم ( یعنی شمع سالم ، کوئل سالم و ... ) - یک دستگاه هویه 60 وات ترجیحا مارک goot - سیم نمره 2.5 به اندازه 30 سانت ( 20 سانت هم کفاف میده ) - یک لنت مشکی برای لنت کاری آخر کار - سیم لحیم به مقدار لازم - روغن لحیم به مقدار لازم . روغن لحیم هرچه شفافتر و سفت تر باشه ، بهتر و سریعتر قلع صورت میگیره و اگه بهتون روغن زرد و شل غالب کردند داغون میشید تا لحیم کنید و لحیم اصلا نمیگیره ( مثل من که روانم پاک شد ) که مجبور شدم سیم رو یک دور بپیچونم و با انبردست سفتش کنم و بعد لحیم کنم ، از بس لحیم کردم شبیه سیمانکاری شد.


    ابتدا درب روی کوئل را به آرامی بر میدارید تا پایه ها نشکند .



    سپس کوئل ها را به آرامی جدا کنید و از کنار موتور سمت راست کنار فیلتر هوا فیش آن را که یک ضامن دارد فشار دهد و جدا کنید .
    نکته : در انتهای دسته سیم کوئل ، یک فیش وجود دارد که باید از فیش دیگر جدا شود اما بعد از جدا شدن متوجه میشوید این فیش با یک خار به بدنه موتور متصل شده ، این فیش را به سمت پایی یعنی به سمت زمین و مایل به طرف جعبه فرمون فشار دهید تا از ریل خود خارج شود و فیش رها شود . مواظب باشید نشکنه .




    بعد از جدا کردن دسته سیم ، به منزل رفته و سر فرصت و با تمرکز کافی ، قسمتی که کوئل های چهار تایی وارد به اصطلاح لوله برق میشوند ، همان جا را کمی آزاد کنید یعنی از داخل لوله برق حدود 10 سانت آزاد کنید و حالا که کوئل چهارتایی تبدیل به یک دسته سیم چندتایی شدند ، لنت روی آن را بردارید تا سیم سبز با خط های زرد را مشاهده کنید .


    این سیم سبز که خط های زرد دارد را به سمت کوئل چهار تایی دنبال کنید تا جایی که احساس کنید کلفتتر شده و این تک سیم تبدیل به 4 سیم شده که این قسمت توسط یک پلاستیک 3 سانتی بی رنگ بسیار سفت پرس شده که باید این پلاستیک را برش بزنید تا سیم زیر آن که یک سیم به چهار سیم تبدیل شده لخت و نمایان شود .




    سپس یک طرف اون سیم 30 سانتی که خریداری کردید را به اندازه مورد نیاز خودتون ( یا مسیتقیما لحیم یا دور سیم بپیچید ) لخت کنید و به محل مورد نظر ( جایی که یک سیم به 4 سیم تبدیل شده که از قبل پلاستیک سفید روشن که تقریبا بی رنگ میباشد را شکافتید و از بین بردید ) را لحیم کنید .


    سعی کنید روغن مرغوب تهیه کنید تا مثل من دچار دردسر نشید . اما در نهایت نتیجه مثبت بود .
    حالا دوباره لنت کاری کنید و سیم ها را داخل لوله برق جا دهید و اگر این سیم جدید جای سختی دارد یک نقطه یا سوراخ با دستگاه هویه بر روی لوله برق انجام دهید و این سیم را از درون ان بیرون بکشید .
    تبصره : برای راحتیه کار و گرفتن و جا زدن کوئل ، باید باکس فیلتر هوا از جای خود خارج شود .
    برای خارج کردن باکس اول اون قسمتی که به دریچه میرسه رو پیچش رو شل کنید سپس به آرامی کمی باکس رو به سمت باطری و سپس به صورت عمودی بالا بکشید و مواظب باشید پایه های اون نشکنه و اون لوله ی ورودی هوا ، وقتی باکس به سمت باطری کشیده میشه تقریبا با چرخش 45 درجه ازش جدا میشه . پایه های باکس را کمی روغن یا گریس بزنید تا دفعه بعد راحتتر جا برود .

    حالا به خودرو خود برگشته و دسته سیم کوئل را کامل جا بزنید ، هر فیش مخصوص کوئل خود میباشد .

    حالا کنار پوسته موتور سمت فیلتر هوا ، یک جای پیچ خالی دارد که باید با یک پیچ که به این رزوه همخوانی دارد تهیه کنید و این سیم جدید را به آن متصل کنید .



    در آخر امیدوارم در حین کار دچار دردسر نشید و امیدوارم از این طرح خرسند شوید و به خوبی و با دقت انجام دهید تا دچار پشیمانی نشید .
    از آقای صالح عزیز هم متشکرم به خاطر توضیحات خوبش .

  9. #78
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    ممنون از توجهتون
    ولی زمانی که هوا گرم تره این مشکل به وجود نمیاد


    درودبرشما-گرمای هوامیتواندمخلوط غلیظتری رابسوزاندوازطرفی درگرمای بالاترجرقه ضعیف هم میتواندکارکند.چگالی هوای گرم هم کمتراست وبا فشارگازکمتر،میتواندهماهنگ شود.ازطرفی گرمای هواباعث فشارنسبی مخزن میشود. وهیچکدام ازاین فرضیات منتفی نمیشوند.موردتازه ای که پیش می آید درهوای گرم ساسات اتومات میزان پالس پاشش استارت اولیه راکمترمیکندکه این اطلاعات راازسنسورتی مپ وفشنگی آب میگیردولذا هنگام دیاگ به ارقام این سنسورها هم توجه فرمائید.پیروزباشید.


    سلام.من یه سمند ef7 مدل92 دارم حدود 150000 تاهم راه رفته البته یه ساله خریدمش.ولی اونطوری که از بعضی از دوستان شنیدم راه نمیره یعنی خودمو کشتم تو کفی 150 تا سرعت میره.از چی میتونه باشه.اساسا این ایرادی محسوب میشه


    درودبرشما-اگربنزینی باشدباید180km/hبراحتی وملایمترتا195km/hبایدبرود.ابتداشمعهاوفیلتر هواوبنزین رانوکنیدوسوپربزنید.اگر تفاوتی نکرد ، آزمون دیسک وصفحه بگیرید.


    سلام دوستان کیلومتر سرعتم از کار افتاده چه جوری میتونم درستش کنم؟ و چقدر هزینشه


    سلام دوست عزیز
    اگر ماشینت سخنگو هست و یا مولتی پلکس لاو اسپید ،سنسور کیلومتر که روی پوسته گیربکس نصب میشود خراب شده و باید تعویض گردد.با خرابی سنسور کیلومتر عیوب جانبی مثل قطع و وصل کردن هم پیش می اید.یا باید پینیون عوض شود ویا کامل تعویض گردد.اگر مولتی پلکس اکومکس و یا اس ام اس باشد از بلوک abs اطلاعات سرعت دریافت میگردد که باید توسط نمایندگی رفع عیب گردد.موفق باشید.


    بله دوست عزیز سخنگو هست! میتونید نشونم بدید کجاس آیا خودمم میتونم عوض کنم؟ و قطعه از کجا باید بگیریم اون سری اینجوری شد باتری ساز 25 تومن گرفت عوض کرد


    بادرود-دنده کیلومتربعداز25هزارکیلومترو 10ماه مجددا ساییده شدکه تعویض کردم.فلاشربیجهت فعال میشدونوسان کیلومتروجودداشت.ترمز ABS تا 30% کاهش عملکرد داشت ولی سنسورکیلومترسالم بود.پیروزباشید.


    سلام وقت بخیر

    سمند EF7 مدل 96 دارم یه مشکلی داره که یه مواقعی از روی گاز قطع می کنه و دیگه نمیره روی گاز یا کلا دیگه روی گاز نمیره
    یه بار بردم نمایندگی گفتن قطعش می پره بیرون و خلاصه عوض کردن یه مدت خوب دوباره به مشکل خورده و روی گاز نمیره ماشین
    از دوستان کسی در این زمینه تجربه ای داره یا میتونه راهنمایی کنه؟
    مشکل رو خودم میتونم حل کنم ؟



  10. #79
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام دوست عزیز
    وقتی روی گاز نمیره چراغ چک روشن میشه؟ماشین چقدر کارکرده؟از صفر دستت بوده؟کدوم قطعش رو نمایندگی عوض کرد ؟سخنگو هست یا مولتی پلکس؟


    با سلام خدمت دوستان
    ایا بدون دیاگ روشی برا تست فشنگی آب با مولتی متر هست که قطعه باز نشه و روکار تست کنم.؟


    بادرود-بله امکانش وجود داردوبایدفشنگی رابازکنیدواهم متررابه دوسر آن وصل کنید .دراین هنگام نوک فشنگی رادرآب جوش قراردهیدبایستی باکاهش شدیدمقاومت روبروشود.اگرتغییری نکردویابسیارجزیی باشدنشاندهنده فرسودگی مقاومتNTCداخل آن می باشد.درمورد3فیش مطمئن نیستم که2تاکناری NTCباشد.خودتان بصورت تجربی آزمایشش نمائید.پیروزباشید.


    متشکر و ممنون از شما آقا سهیل
    راستش وقتی زیاد آمپر بالا نیست و فن خاموش هست و ماشین رو خاموش میکنم و حدود 20 ثانیه بعد سوییچ رو on میکنم آمپر حدود یه چوب پایینتره. در صورتیکه اصلا ماشین خاموش هست و واتر پمپ و فن هم خاموشه. و افت دما هم تو چند ثانیه امکانش نیست. بعدش که دوباره سوییچ on میشه دوباره میاد بالا.


    درودبرشما-امکان ارور درECUهم احتمال دارد.قبل ازبازکردن فشنگی، بست منفی باتری را15دقیقه بازکنید.پیروزباشید.


    متشکرم
    رفتم پایین و اهمشو چک کردم و موتور تقریبا همدما با بدن یکم گرمتر بود و مقاومت 1164 اهم بود که با سرد تر شدن موتور به تدریج داشت بیشتر میشد و بنظر سنسور درست هست.


    بادرود-علی آقا آیافشنگی3فیش بودواگرپاسختان مثبت هست به کدام پایه ها2سر اهم متررا متصل نمودید؟


    درود بر اقا سهیل
    سنسور من سه پایه هست که من با آزمون و خطا دو سر اهم متر رو روی دو پایه کنار هم سمت موتور گذاشتم ولی حالا امروز بعد از اداره میرم نگاه میکنم رنگ سیمهای سوکتش رو بهتون اطلاع میدم.


    سلام بر دوستان ماشین من ای اف سون 91 الان چند وقت هست که صبح ها چراغ چک روشن میشه و چند دقیقه بعد خاموش میشه و خطای سنسور ناک(لرزش) و دریچه گاز میده دریچه گاز عوض کردم درست نشد.
    ناگفته نماند این اشکال از زمانی به وجود آمد که ای سیو ماشین باطری ساز باز کرد به وجود آمد بعد از اون دو بار دیگه ای سیو باز کردیم و چک کردیم مشکلی نداره .
    و خطاها با دیاگ پاک نمیشه باید حتما فلش بشه و فردا دوباره پیدا میشه. لطفا راهنمایی ممنون


    سلام.لطفا آموزشی در مورد چگونگی شستن دریچه گاز سیمی و اینکه باید سکوت سنسور دریچه گاز را جدا کنم یا نه بدید ممنون میشم



  11. #80
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    باسلام دوست عزیز
    نحوه بازو بست دریچه گاز سیمی.

    نکات ایمنی

    سوئیچ خودرو را در وضعیت خاموش (off) قرار دهید. قبل از انجام هر کاری کابل اتصال بدنه ( منفی ) باتری را جدا نمایید. از پاشیده شدن سوخت جلوگیری به عمل آورید. در نزدیکی محل کار خود تابلوی از ایجاد شعله خودداری نمایید را قرار دهید. از در دسترس بودن کپسول آتش نشانی مناسب اطمینان حاصل نمایید.

    توجه
    در صورتی که قصد پیاده کردن کامل موتور را دارید بهتر است برای سهولت در انجام کار، مجموعه های فوق را پس از پیاده نمود موتور، از روی موتور باز نمایید.


    باز کردن محفظه دریچه گاز

    برای بازکردن محفظه دریچه گاز به ترتیب زیر عمل کنید:

    مرحله ۱

    کابل اتصال بدنه ( منفی ) باتری را جدا کنید.

    مرحله ۲

    شلنگ های تهویه بخارات روغن محفظه لنگ ( PCV ) را از محفظه دریچه گاز جدا نمایید.

    مرحله ۳

    کانال هوای ارتباطی مابین محفظه هواکش و محفظه دریچه گاز را از روی محفظه دریچه گاز جدا کنید.

    مرحله ۴

    اهرم گاز را از اتصال دریچه گاز جدا نمایید.

    مرحله ۵

    کانکتورهای حسگر موقعیت دریچه گاز، موتور مرحله ای دور آرام، گرم کن دریچه گاز ( در صورت وجود ) و حسگر دمای هوای ورودی را از محفظه دریچه گاز جدا نمایید.

    مرحله ۶

    پیچ های اتصال محفظه دریچه گاز به مانی فولد ورودی ( هوا ) را باز کنید و محفظه دریچه گاز را از مانی فولد ورودی جدا نمایید.

    توجه

    برای بستن محفظه دریچه گاز عکس مراحل بازکردن آن عمل کنید . هنگام بستن، از یک اورینگ نو برای آب بندی مابین محفظه دریچه گاز و مانی فولد استفاده نمایید.

    وقتی دریچه گاز باز کردید.با بنزین و برس نرم قسمت ورودی هوا به دریچه را تمیز کنید و سپس خشک کنید.اگر اسپری هوای خشک دارید پس از شستن با اسپری خشک کنید.استپر را به ارامی باز کنید و نشیمنگاه آنرا با پارچه بدون پرز تمیز کنید و مقدار خیلی خیلی کم روغن ویا کرم روی شفت استپر بزنید.هرگز با بنزین کل استپر و یا هر سنسوری را نشویید،سبب خرابی سیم پیچ و قطعات برقی میگردد.مجرای استپر روی دریچه گاز را نیز تمیزکنید.و بعد از آن دریچه را روی موتور نصب کنید.ممکن هست در چند دقیقه اول ماشین ناصاف باشد و یا دود کند .جای نگرانی نیست.موفق باشید.



    سلام.اگر قطب منفی باتری جدا کنم و استیپر هم شستشو بدم ،بعد از بستن نیازی هست که استپر با روش سویچ بشناسانم؟


    باسلام دوست عزیز
    اگر در زمان بازکردن و تعویض قطعات در ماشین انژکتوری ،قطب باطری جدا باشد ،دیگه خطا نمیندازه و نیاز به معرفی هم ندارد(بجز۲۰۶).اما اگر بخاهید شفت استپر را کامل خارج کنید برای خارج کردن و همچنین جازدن شفت،نیاز به چندین بار باز و بست کردن سوییچ هست.موفق باشید.


    دوستان حالا از لحاظ کارایی دریچه سیمی خوبه یا برقی ؟؟

    بعضی دوستان میگفتن سیمی کمی تیز تره تو EF7 .


    باسلام
    مزایا دریچه سیمی
    ۱_پاسخ دهی سریع به فشردن پدال گاز
    ۲_تعمیر و نگهداری آسان و ارزان نسبت به برقی
    ۳_پیچیدگی کمتر نسبت به برقی
    مزایای دریچه برقی
    ۱_سهولت نصب کروز کنترل
    ۲_کاهش مصرف سوخت نسبت به دریچه سیمی.
    ۳_بروز بودن سیستم و عیب یابی راحت تر با دیاگ


    با درود
    من ماشینم سمند ۱۸۰۰ LXهست.
    چند روزه گاز نا گهانی که میدم یک صدای سوت یا مثل نفس کشیدن ناگهانی از دریچه گاز میاد و گاهی چند ثانیه ادامه هم پیدا می کنه.
    اما اگه تدریجی گاز بدم این صدا شنیده نمیشه.
    علت چی می تونه باشه؟


    کثیفی دریچه گاز و عناصر وابسته آن می‌تواند موجب بروز مشکلاتی نظیر کارکرد با لرزش موتور خصوصا هنگام سرد‌بودن، تمایل به کپ‌کردن و مصرف بالا و حتی خاموش‌شدن شود. بنابراین با مشاهده هر یک از این علائم پیش از آنکه به خرابی هر یک از عناصر این قطعه تردید کنید، یک‌بار آن‌را تمیز کنید تا مشخص شود که علت بروز مشکل از خرابی قطعات بوده یا کثیفی آنها.
    شنیده‌شدن صدای سوت مانند مکش از محدوده دریچه گاز یا منیفولد هوا ‌هنگام گاز دادن نشانه وجود نشتی است. برای تشخیص دقیق‌تر حتی می‌توان محل واشر و اورینگ راباکف خیس کرد.


    با سلام و خسته نباشید ماشین اینجانب سمند ef7 میباشد و سیستم گاز آن هم سیمی هست و مشکلی که دارم اینست که در بعضی از روزها ماشین آنقدر خوب گاز میخورد و شتابش عالی هست و در اکثر روزها به زور دور موتور بالا میاد و سنگین راه میره و با سمند و دنای دیگری که تست کردم البته با سیستم گاز برقی این مشکل را نداشتن و خیلی خوب را ه میرن و حدس خودم هم از سنسور دریچه گاز میباشد لطفا اگر دراین زمینه اطلاعاتی دارید راهنمایی فرمایید ..... باتشکر


    دوستان سنسور دنده عقبم خیلی صداش کمه. بنظرتون ایرادش از چی هست ؟؟ ممکنه اسپیکرش خراب شده باشه ؟؟


    سلام
    ماشین ef7 دوگانه
    دیروز یه پست گذاشتم داخل تاپیک کوئل که ماشین ریپ میزد تازه هم وایرشمع عوض کردم.
    ولی مدتی هست چراغ چک روشن میشه و ارور پدال گاز میده .البته چند خروجی از پدال گاز گرفتم برای کروز و کلاچ برقی هر وقت مشگل پیش میاد و خروجی ها رو قطع میکنم مشکل حل میشه.
    الان به نظرمیرسه پدال گاز مشکل داره و مشکل دل دل زدن ماشین هم میتونه از این باشه.
    ممنون میشم دوستان کمک کنن ببینم علائم خرابی پدال گاز چیه و ایا قابل تعمیر هست و یا مثلا با تمیز کردن میشه مشکل رو حل کرد



نخست ... 56789 آخرین
بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - سیگنال فارکس تلگرام - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
مجله ارژنگ - مجله فانوس فکر - مجله نارمک - مجله تهران نو -
سایت jetbet
اخبار روز - بروز ترین

ورود

ورود